lördag 5 maj 2012

Energi..

maj..2012 031 …De vackra liljorna , som Caroline och Mathias kom med på Valborgsmässoafton har börjat slå ut nu…Titta vad vackra de är och vet du, att jag fick så mycket energi bara av att titta på dem så jag gjorde en bulldeg. Nu har jag bakat tre Butterkakor…och några Butterbullar..maj..2012 033 Jag gjorde en miss!!…hade köpt vaniljvisp , som jag vispade länge , men den blev inte så hård som jag hade önskat…så vaniljvispen finns på butterkakan men syns inte…..det måste vara vaniljkräm…men hur som helst så är det bara glasyren som nu fattas på kakorna..

maj..2012 036 ..Jag gjorde även några små butterbullar också……..och nu är Lassangen i ugnen , det blir gott med lite pesto och parmesanost samt en fräsch sallad som tillbehör…

maj..2012 030 maj..2012 032 Blommor ger verkligen både glädje och energi….jag älskar dem…..Kramisar till dig som tittar in på min sida.

1 kommentar:

  1. Åh så vackra liljorna blev utslagna!! Jag trodde att de var vita. Rosa är ju min favoritfärg! Vad roligt. Så gott med butterkaka i detta buttra väder :) Kanske man får smaka en bulle imorgon? Ha en trevlig lördag kväll. Kram Carro.

    SvaraRadera