tisdag 22 maj 2012

Nu åker vi….

På söndag åkte mitt barnbarn Frida och jag till Hedenäset för att besöka gamlingarna  min mor och far på Björkebygården…Rabatterna välkomnade oss med de vackert gula blommande vårkragarna och lökväxterna….

maj..2012 090maj..2012 086 maj..2012 092 maj..2012 087

maj..2012 088 maj..2012 089 maj..2012 093En av vårdtagarna satt ute och beundrade blomsterprakten…han tyckte blommorna var vackra ..

maj..2012 077  ..På kvällen åkte Frida och jag ut på byn en sväng….vi besökte så klart kyrkogården …Här i denna kyrka är jag konfirmerad , vigd….och här på kyrkogården vilar min lillebror , min mormor , morfar , morbror , farmor , farfar , faster , och kusiner……många av mina nära och kära……

maj..2012 081 …En sådan försommardag som denna måste jag stanna bilen en bit nedanför kyrkan mot älven….för nu kan vi verkligen tala om flöden…älven håller på att svämma över…nu får bilderna tala.

maj..2012 078

maj..2012 080 maj..2012 079Ladorna och holmarna ligger under vatten.. maj..2012 082 ..Jag visade också Hedenäsets numera yrkesskola (UTBILDNING NORD MED EN HEL DEL INRIKTNINGAR)…med många nya byggnader som tillkommit..……men i första hand var det MIN första skola år 1-6 och 7-9 byggnad jag ville visa och berätta om..…..och denna bild tog jag från min så kallade skolbacke , som jag gått eller cyklat.. åkt spark eller kanske på skidor nedför.. …. och Torneälven finns där nu som då……Gott till er alla som tittar in ….i morgon kommer mera…bla. mors besök på Kalix Lasarett…..och en massa kära  tack till kusin Barbro med man , som passade på att besöka oss då vi var i Kalix..och tack för fikat ni bjöd mig och mor på !!……kraaaam alla fina….fortsättning följer på tisdag…

3 kommentarer:

  1. Fina bilder och vad roligt att Frida följde med! Tack för idag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack fina Caroline för att du och barnen ville komma..vi hade en mysig stund i solens sken..

    SvaraRadera
  3. Jaa!! resan till H-näset var bra och väldigt uppskattat av mor , far och mig det var en fin date på alla vis....kram till dig....

    SvaraRadera