torsdag 10 maj 2012

Vårbruket igång!!

Nu har vi kommit igång med vårarbetet på tomten..än så länge bara med att kratta..men snart får jag börja med ogräsrensning i mina blomsteröar och växthuset ska vi också städa och förbereda för sommarens plantor…..tomater och gurka..

maj..2012 037 ….ser att en del buskar farit illa under de stora snöhögarna…några kvistar som gått av men dom har klarat sig …nu är det upp till mig att ge växterna kärlek och omtanke….Jag har också stor hjälp av min käre man..han är så flitig.

maj..2012 038 …Jag frågade hunden Lotta om hon ville följa ut och kratta????hon blängde bara på mig och la sig till rätta på rumssoffan.

maj..2012 039 ….bra , bättre…

maj..2012 040 …bäst…det här ser riktigt skönt ut…..så Lotta fick stanna inne och njuta.

Vårkramar till er…Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar