söndag 8 juli 2012

Hjärngympa..

I kväll har jag suttit och skissat hur min japanska trädgård ska se ut…det är ej en enkel match …bra hjärngympa.. mäta , räkna ut hur många stenplattor , stenmjöl , marmorkross som behövs..osv…men nu har grävningen ändå kommit igång och fortsättning följer i morgon måndag.

Juni- Juli 2012 304 Mina små hjärtevänner kom hem idag efter en tripp till Stockholm…..här sitter Wilmer och sprutar såpvatten på min snöbollsbuske , som inte alls mår bra…hoppas den tar sig…..Jag kommer att behålla alla befintliga växter i mitt japanska projekt…..minst två växter tillkommer..två boll tuijor…… här kan du se att utgrävningarna har påbörjats.Juni- Juli 2012 306

Om du tittar noga så ser du att buskens stammar är full i svart , vet inte vad kanske luslarver ??… och bladen krusar sig…. Du som tittar in på min blogg och kanske vet vad det är..hjälp mig ! Vad ska jag göra ??

Juni- Juli 2012 305 ..som sedvanligt är, så ville Wilmer efter middagen och besprutning av snöbollsbusken ha fika i bodan..så klart han fick det.. jag serverade honom och var på väg in …..då öppnade han dörren och ropade till mig “ Mormor jag tycker om dig”..Åh , vilket barnbarn…älskar honom så mycket….Tyvärr sov lillebror..han var så trött efter resan och alla intryck..skansen..gröna lund…åka flygplan mm.mm……Ha de gott alla fina !!! Åter har en fin dag passerat och en ny vankas…Kram!!

2 kommentarer:

  1. Hej Barbro!.... blir så glad när jag "tittar in" i ditt liv!
    Ha det fint och din japanska trädgård ska bli väldigt intressant att se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på som bara den med glädje ...och med lite motgång från min käre man...men arbetet fortskrider..det gäller att bearbeta vännen så han förstår mina tankar...att vara tydlig är inte alltid så lätt..men jag försöker.tack för din fina kommentar..

      Radera