torsdag 5 juli 2012

Vackra sommar torsdag…

Idag har vi haft kanonväder..skönt!!..väl behövligt med solvärme..Tord skjutsade fam Keisu till Luleå airport i morse…sedan påbörjade  vi vårat utejobb…Juni- Juli 2012 279 Altantvätt i dag!!!!

Juni- Juli 2012 281..och i morgon oljar vi uteplatsen…

Juni- Juli 2012 293 …Jag har påbörjat ett projekt …tänker göra en liten oas….typ Japansk trädgård på baksidan av vårat hus. Grävningen har påbörjats….Sedan ett lass stenmjöl ..markväven och marmorkross har jag redan inhandlat….Naturstenar har vi hämtat från älvstranden….Det blir en spännande utmaning..

Juni- Juli 2012 282 Denna stamsyren är bara tre år …fick en liten planta av Kicki….och nu mår den sååå gott!…och är full i blommor..Syrenen kommer att ingå i oasen plus en hel del andra växter och fontänen så klart…

Juni- Juli 2012 292

Fångade några av mina blommande växter på bild denna dag…….Just nu blommar Lupinerna och Aklejan , som snart blommat klart….Härliga sommar!!!

Juni- Juli 2012 283 Juni- Juli 2012 285

Juni- Juli 2012 288Gräset växer som ogräs….Juni- Juli 2012 291 ..En del av liljeväxterna blommar nu…och en del kommer senare..

Juni- Juli 2012 287  Rosen busken står i full blom och doftar gott..

Juni- Juli 2012 290 De vackra marktäckarna sprider ut sig…….Sommaren är den bästa årstiden för mig ….Kraaam till dig som tittar in på min sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar