lördag 7 juli 2012

Sommar och trädgård..

Idag lördag har vi haft en skön halvmulen dag med ca:19-20 grader…en super bra dag för ute jobb….På morgonen satte jag på tvättmaskinen..det blev tre maskiner..fint torkväder…och nu i detta ögonblick är alla kläder torra och inne….tur det , för nu regnar det….

Juni- Juli 2012 299 …Jag började med att rensa och dressa jordgubbslandet…det verkar bli mycket gubbar år och snart åker nätet på…Igelkottarna gillar röda mogna jordgubbar..

Juni- Juli 2012 300

Juni- Juli 2012 302  Juni- Juli 2012 303 ..sedan gick jag vidare på potatis lådorna…rensat och kuperat…det känns så skönt att de är gjort…nu får vi hoppas på fin mandel till hösten och surströmmingen….och Tornedals rätten..Dopp i kopp!! mm.mm.

Juni- Juli 2012 301 ..Avslutar med en mysig bild av gurkplantan som är på väg att komma med gurkor…från frö till gurka..hur mysigt som helst……hm!!!..egen gjord Tatziki…( kanske stavade jag fel) …inlagd sommargurka mm, mm…  Tomaterna är också på G …Livet på landet är helt underbart ( och bara ett stenkast från stan)…..Sommaren är SKÖN!!Just nu sitter jag och lyssnar på sommar regnet som smattrar på uterumstaket…Kramisar till dig som tittar in..Ha de!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar