tisdag 24 juli 2012

På Roknäsgården..

….Åter igen en kär arbetsdag på Roknäsgårdens äldreboende…I dag följde Caroline med fam  mig och hjälpte till med uppackningen…..jag är så glad för all hjälp jag kan få…Tack till Caroline och Mathias..

Juni- Juli 2012 347 ..Här lär Wilmer 4 år min mor 92 år ett elektroninskt spel…mor ser ganska intresserad ut.. och hon försöker..!!

Jag ser att det finns en ände iallafall ..I fars rum är alla kartonger och klädsäckar uppackade..med hjälp av Caroline….men i mors rum finns tyvärr fortfarande två säckar kläder kvar , som jag tar itu med i morgon onsdag…sedan får jag börja med att göra lite fint med tavlor och pynt hos dem båda …

Juni- Juli 2012 348   ..Eftersom så mycket stannat upp här hemma så beslöt Tord  och jag att han skulle stanna hemma i Öjebyn och fortsätta på vårat påbörjade projekt i trädgården och sedan komma till Roknäsgården..nu är all växtduk och stenmjöl som det ska…och nu har jag bara det roliga estetiska kvar…..kanske har jag tid och ork på fredag….längtar verkligen.!!!

Men innan lägg dax vattnade jag i växthuset..det blir bra med gurkor…i kväll tog jag in tredje goda gurkan….och så plockade jag in ett par liter jordgubbar ….Jag bjuder mor och far på nyplockade jordgubbar varje dag….det känns bra.

Juni- Juli 2012 349 Juni- Juli 2012 350 ..var tvungen att smaka en bit av den goda gurkan.. Ha de bra alla fina fb. och  bloggis vänner..kraaaam!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar