måndag 19 november 2012

Från Basilika till Pesto.. plus överraskningen..

CIMG5085CIMG5086CIMG5087

Nu är det dags att bereda plats för vinterblommor på våran fönsterbräda, så mina två Basilikor, som jag dragit upp från ett frö… gjorde jag till pesto…..Gott och lätt att göra..

CIMG5089--Nu lyser en vacker Amaryllis och gläder mig….Men till dagens överraskning !!!!!!!!Våra fina grannar Anders och Monica……Monica tittade in i kväll , hon överlämnade en superfin ute prydnad till oss…kolla här nedan…!!!!!!.

CIMG5088En gran tomte , som hon inhandlat på Öjebyns julmarknad…Oj , vad överraskad och glad jag blev…Kan inte annat än krama om henne och tacka….Världens gulligaste grannar….Kemin mellan mig och Monica stämmer, vet ej .?? .men kanske beror det på att vi bägge varit lärare…vi har alltid mycket gemensamt att samtala om……..

För övrigt kan jag tillägga att under denna måndag kommer söta Caroline med gull grabbarna på besök. vi. äter lunch tillsammans alla fem …och åker till Roknäs. Mor och far mådde “ganska” bra…En som alltid visar känslor är mor…hon lyser upp,…blir sååå glad…( Min söta lilla mor) …Jag älskar henne!!.

2 kommentarer:

  1. En fin dag,fina mamma & det är du verkligen värd...älskar dig.

    SvaraRadera
  2. Mysigt inlägg <3 gulliga mamma! Kram.

    SvaraRadera