torsdag 8 november 2012

Rörmokare efterlyses!!!!

Nu har våran toastol i gäst toan sjungit nog länge…nu får det vara nog….Jag ringer efter en rörmokare…….men !!!! Häpp!! Jag har ju en kunnig man hemma, med 50 -års yrkeskunskap…inte illa.. ( kunskap kan ingen ta ifrån en ..tyvärr..)..Han säger att spolventilen och topplockshållaren är slut…hmm!! Se se , nu börjar det att hända något!!…Det slutar i att han köper en ny ändstol..( toastol) …...hehehe…

CIMG5046Tord köper en ny toalettstol…Gustavsbergs….så klart!!..en med snålspolning bla. ..( energi kostar!)..det ska vi värna om…!!

CIMG5048..Medan han svettades som mest kom en liten tomte på besök!!…Ta det lugnt morfar , !!!Jag vill vara den som spolar först när den nya stolen är på plats….Ja ja svarar morfar Tord….hehe!! så klart!!!

CIMG5050.Ha!! nu är den nya stolen på plats!!..Jag har nog en duktig och kunnig man..inte som alla andra iallafall..ha he he!!Nu städning och lite piff över lilla gäst toan..känns skönt att det äntligen är fixat….nu kan gästerna gå in utan att lämna en skrikande eller sjungande stol efter sig..

CIMG5054  CIMG5055

Det blev riktigt fint…och även lite juligt!!..Kunskap är aldrig till en börda..tvärtom alltid till nytta så länge man lever…..bevis från min rörmokare….(min kära man)..

 

1 kommentar:

  1. En fin stol! Ska bli ett sant nöje att strypa en neger i den..

    SvaraRadera