lördag 3 november 2012

Matmora…

Nu i denna dag tror jag att jag valde fel yrke som ung..inte för att jag trivdes…jag älskar ungar och ungdomar  …och…….Lärare var också ett  kreativt och stimulerande jobb, i bland längtar jag tillbaks till mina elever de var så fina och gav mig så mycket positiv energi… men  nu som pensionär inser jag mer och mer hur mycket jag njuter av att laga mat…nästan lite besatt!!—Jag älskar att laga vanlig husmans kost!!! Det gamla vanliga…och lite nytt!!..Nya utmaningar är alltid spännande..

CIMG5035I dag var jag sugen på en enkel Italien inspirerad rätt..men köttfärs och backon ,gul lök , vit lök , solrostorkade tomater, krossade tomater, tomatpure,  , oliver, salt och grovmalen svartpeppar + lite rödvin….Parmesanost ..och PESTO..så klart!! Till det serverade jag så klart färsk bandpasta….super gott!!Lite  reklam för Alpnaering ..

CIMG5036  Denna Ostmix rekommenderar jag verkligen….den strödde vi på pastan i dag,.. den innehåller även parmesan ost.. ..super god…Som matmora är även morgondagens matsedel klar…Ugnstekt  benfri karre,  russin späckad  .. man  tager vad man haver sa Kaisa Varg….Ha de gott alla fina!!! Trevlig  Alla Helgons Dag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar