måndag 4 oktober 2010

Nostalgi....

...En bensinpump från 1950- 1960-talet...och en liten Wilmer, vårat kära barnbarn från anno 2008-talet...
Detta vill jag kalla för nostalgi....eller??
Dessa pumpar fanns det gott om i byarna, när jag var barn..
...Nu finns inte ens en affär i byn...inte heller en kiosk eller bensinpump av modern design
...så har utveckligen gått på landsbyggden,...tyvärr.

...Här var så mysigt både ute och inne...
Dessa bilder är tagna i Boden, på ett "retrokafe
i sommar då vi var och gratulerade lilla barnbarnbarnet Isak
på hans tre-års dag.


















...Dessa små gummitroll var mycket populära
då våra barn Roger och Carina i början
och mitten av 60-talet var små...
...och kassa apparaten hade jag tillockmed själv
som barn , likaså barnpost...plus en massa andra små
saker som jag ser ....Gud vilken mysig tid....

Nu känner jag att jag vill åka och hälsa på mina
gamla föräldrar...
...undrar bara hur jag ska kunna sova på
Björkebygården, äldreboendet som de bor på.???
...och maten ...hur gör jag med det????
Det finns ingen affär , ingen kiosk , ingen matservering
eller pitzeria.....Måste ringa till söta Eija och höra mig för lite.
...Vore kul om hon jobbade natt då.

Ha det gott alla fin i den ljumma höststormen...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Visst väcker det mycket minnen....att gå runt på RetroCafet.....och lillgubben ...han är så lik Carro
    Kram

    SvaraRadera