måndag 18 oktober 2010

takmålning och hundvakt..

På morgonen kom Kicki till oss med hunden Julia...hon ska vara hos oss under denna dag..
Julia är en söt och fin vacker flicka.... Julia älskar "morfar"...hon tycker om mig också...
men "morfar" är bäst.
Just nu är de på en långpromenad.


...I dag kom Tord igång med takmålningen..
..det blir inte lite göra, för alla våra innertak
är i furu...och nu har de börjat mörkna, så dom
behöver ljusas upp.

Jag håller på att tvätta kläder, som jag sedan hänger ut på tork
solen skiner och det är ca 6-7 grader

På min förra blogg efterlyste jag, om någon där ute
kunde hjälpa mig med en ljusstark planet, som jag
beskådar varje klar kväll...Nu har jag fått svar.
Det är planeten Jupiter.
Den lyser med ett gulvitt starkt sken. den ser ut
som en stark lysande stjärna.
Jupiter är solsystemets största planet,en riktig gasjätte...
den är 11 gånger större än jorden.
Jupiters sammansättning påminner lite om solens.
Skillnaden är att solen består till en ännu större del
av väte och helium.

I kväll är vi bjuden på middag hos våran yngsta dotter med familj..
det ska bli trevligt.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. GullJullan.....och du vad fint det blir med ljusa tak...önskar er en myskväll hos Carro.....och tack för hjälpen...
    Kraaam

    SvaraRadera