lördag 30 oktober 2010

Lördag med barnbarnen...


.... Wilmers farfar har kommit på besök
han ska hjälpa till med golvläggningen i villan,
som Caroline och Mathias köpt...det blir inte lite göra
men det blir fint..

...Nå, till bilden...på morgonen kom de till oss,
Ulf, Mathias, Wilmer och lilla Melker..Nu ville farfar Ulf
visa fyrhjulingen som han köpt till sitt barnbarn......
In i vårat garage och prova...hm !! vad spännande
tyckte Wilmer...

mamma Caroline har jobbat natt och säkert fått lugnat
många patienter..hon är så fin, mjuk och go min lilla flicka
..så nu behöver hon några timmars
vila på morgonen och en stund på dagen för det
kommer en jobbnatt igen.....därav har vi haft barnen
hos oss....Caroline vilar...Ulf och Mathias lägger golv,
min Tord målar tak här hemma och
jag sköter om två söta friska,nyfikna och
ivriga barn..ett heltidsjobb..men ack så kärt!! ..
vilken gåva att få rå om dem....



...........Men i eftermiddag hände en insident, som
jag aldrig hade kunnat tänka mig...medan jag gav
mellanmål till Melker och Tord målade taket..så börjar
Wilmer gråta.....Wilmer varför gråter du? frågar jag
Tord lägger av med målningen och ser att pojken
fastnat med sitt huvud mellan köksbordsbenen..
Himmel vad nervös och stressad jag blev, men jag
agerade lungt..även om jag trodde att jag skulle svimma
Wilmer skrek och lilla Melker skrek...Gud!!!Jag sa
att om han fått in huvudet där så måste han få bort
det också..det gäller bara att ta det lungt och vrida
huvudet åt rätt håll...
Tord tog hand om Wilmer....vi talade lungt och
det lilla huvudet kom loss..Herregud!! vad mycket som
kan hända med barn...Tack och lov slutade det lyckligt!!!

Det var några tankar från min dag i dag...
ha det gott alla söta bloggläsare...
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar