torsdag 26 april 2012

Farlig mössa…

Mars- April 2012 274 I dag har jag fått rå om söta Melker…han är lite för krasslig för att vara på dagis…så Melker var välkommen till mormor i dag…..Då han åt frukost sa han:” mormor titta vad fin mössa jag har”…..Oj oj  lilla barn du får inte trä en plastpåse över huvudet och ansiktet det är jättefarligt!!!…du kan inte andas om plastpåsen är för ditt ansikte…och då dör du ju…..Han tittade alvarligt på mig och lovade att aldrig mer använda en plastpåse som mössa.

Mars- April 2012 273  ..Vi har ätit . lekt ,läst böcker..Pannkakstårtan tillhör favoriten just nu….vi har tittat på barn tv och vilat…mao. så har vi haft en skön dag.

Just nu regnar det här och termometern visar på +6 grader..tidigare på dagen visade sig solen. Nu tinar resten av snön..

Mars- April 2012 271 Mars- April 2012 272 …Tord har skottat bort allt snö från altanen…och det var inte så lite heller , eftersom det rasat ner så mycket från taket…nu är den snöfri och till valborg ställer vi ut lite möbler..kul!!..eventuellt inhandlar jag några Penser…Ha de gott alla fina som tittar in på min sida.Kraaam!!

2 kommentarer:

  1. ...och det första jag tänkte på var när vi damer sitter hos frissan och får slingor, DÅ sitter vi där med plasten på skallen! Vad ska man som liten knodd tro då? Men missförstå mig nu inte, jag är helt enig med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du hittat till min blogg.... Ang. plasthätta så blir det så klart dubbla budskap för barnen..

      Radera