fredag 6 april 2012

Långfredag….

Mars- April 2012 184 …Fortsättning följer från min resa till mor och far…..Min fars ben blir bara svagare , han vill så mycket men kan och orkar inte…kanske inte så konstigt med en ålder på snart 94 år…..men ändock helt klar i huvudet….( min lilla pappa , som alltid stöttat mig och lärt mig så mycket om bla. naturen).

Mars- April 2012 188 Då jag sover över på Björkebygården  får jag ett eget litet rum…..men tyvärr finns det ingen toa där , så jag smyger mig efter de långa korridorerna till fars rum iklädd en vit morgonrock till hans toa då det börjar att pocka på……vilket det altför ofta gör efter ett pars timmars kvälls läsning i gästrummet….Men nattens änglar kom till slut till huset…och lånade mig en superfin “potta”….vilken befrielse…….och så får det bli i fortsättningen också…..Det känns skönt att inte behöva smyga omkring som ett vitt spöke..eller ängel mitt i natten i de tomma korridorerna..

Mars- April 2012 181 Denna gång var jag och besökte en barndomsvän , som flyttat tillbaka till Tornedalen efter 40 års boende i Göteborg…..Herrrregud!!! , som Ranelid säger…. så roligt!!!!! hon bor numera i min gamla mors och fars lägenhet….det var nästan som att komma hem….Annars så har alla mina barndomsvänner flyttat från byn..tyvärr!!…Kolla så mycket snö…höga plogvallar!!!!

Mars- April 2012 182 Jag tog en kvällsbild från äldreboendets balkong…snön och isen ligger kvar på älven…men månen lyser över byn och oss …

Mars- April 2012 185 Mars- April 2012 187

Avslutar min lilla blogg med en del fina bilder från Björkebyns äldreboende….och önskar dig en Glad Påsk!!!!!!

Mars- April 2012 189 Mars- April 2012 186 Ha de gott alla !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar