tisdag 11 oktober 2011

Armasjärvi….

  1. Oktober- November 2011 022 ..Eftersom det inte fanns något intresse från mina läsare över rubriken “På äldreboendet”så lämnar jag det och visar några bilder från Tornedalen …..här står jag vid Armasjärvi minnessten…som bevittnar om att den 24 oktober 1940 under andra världskriget inträffade en stor tragedi…en full lastad färja med unga soldater sjönk i sjön Armasjärvi och 46 unga soldater omkom i det kalla vattnet…Här finns en minnessten med inristade namn på de förolyckade.Minnesstenen avtäcktes den 6 mars 1941 för att hedra minnet av de omkomna i färjeolyckan.
  2. Oktober- November 2011 024 Bild från stenens närområde….Oktober- November 2011 027 ..Här är några fler vackra bilder från närområdet Armasjärvi..
  3. Oktober- November 2011 028
  4. Oktober- November 2011 026 Avslutningsvis visar jag en bild av Roger och Ekaterina framför minnesstenen…
  5. I morgon kommer fler bilder från Tornedalen om intresse finns från er mina bloggläsare.

Ha de alla fina.. vi ses om ni vill!!!!Nu kommer en ny och fin  dag igen..

3 kommentarer:

  1. Kommentarerna haglar .......nej alla bara tjuvkikar & fort ut igen

    SvaraRadera
  2. Spännande!! :) Fina bilder. Kram Carro.

    SvaraRadera
  3. Kommer senaste nytt om Jierijärvi i nästa inlägg?

    SvaraRadera