söndag 30 oktober 2011

Mina käraste…

Augusti- September 2011 069 Augusti- September 2011 070 Hur har ni det mina kära föräldrar???.. Ni som alltid ställt upp med värme , mat och kärlek till oss..!!Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har det bra på Björkebygården i Hedenäset och att allt är till belåtenhet…..Jag tänker så ofta på er  ,min mor  och far…På bilden bjuder jag mina söta föräldrar på middag…Dopp i kopp! …mycket uppskattat..Hörde att ni önskade lite prickikorv och leverpastej (smörgåspålägg) till nästa gång jag kommer..Så klart blir det det….En liten fråga från mig till gården..??….om jag vill äta där…. hur långt i förväg måste jag anmäla det??????Våran son var där i helgen..och ville äta  (så klart mot betalning)…men nej!! du har inte anmält dig ..så det går inte…Näää …han blev utan mat …Även om det blir kvar en massa mat från hemmet , som slängs.... ..för mig är det tråkigt att höra....Det värsta är att det inte finns någon affär eller någonstans att köpa mat i byn..…Jag bjuder alltid mina föräldrar på lunch , och middag i två eller tre dygn då jag hälsar på dem och det vet all personal..….men de får alltid betala hela månadsbeloppet i pengar för varje måltid , även om de inte äter av hemmets mat…. konstigt?? allting måste anmälas .!!De kallas kanske för ekonomi.. vet ej!!!Ingenting är som förr , då kunde vi åka hem spontant och vi behövde inte vara hungriga...tvärtom föööör mätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar