tisdag 11 oktober 2011

Höst i Tornedalen..och i Piteå.

Vi har utfört lite höststädning ute i dag ..Tord har städat i växthuset och jag har rensat lite i rabatterna…även gräsklipparen är rengjord och undanställd…. I kväll lyser en mogen och fin måne, rund och gul som en hel ost. …termometern visar på +3 grader här i Piteå..…kylan smyger sig på…Jag visar några vyer tagna i Tornedalen…Jag tycker det är lite speciell natur där…mycket vacker, även om det är höst….Här nedan får bilderna tala
Oktober- November 2011 029 Bilder tagna i Luppio Oktober- November 2011 031…Helt vindstilla  Oktober- November 2011 033…Risudden…. Oktober- November 2011 034 Oktober- November 2011 035 Oktober- November 2011 036 Tyst och rofyllt!!Oktober- November 2011 037 …Vattnet är väldigt högt i Torneälven , efter detta enorma regnande.De här bilderna tog jag i Risudden..då vi var på väg till Haparanda….några fler bilder kommer här nedan.
Oktober- November 2011 040Oktober- November 2011 041 Smygfoto på Roger och Ekarerina.....och blommande buskar ..................Oktober- November 2011 042 Oktober- November 2011 043 Oktober- November 2011 044 ..Efter ett besök på Ikea , avslutade vi våran Tornedalsresa med ett matintag på Frasses i Haparanda…Här sitter Ekaterina och väntar på sin mat..mätta och belåtna styr vi sedan mot Luleå…Piteå..nu lämnar vi Tornedalen och mina söta gamla föräldrar i Hedenäset för denna gång.
Ha de alla fina…det var några bilder och ord från mig…..

1 kommentar:

  1. Ja du mamma.. Det är verkligen vackert i Tornedalen oavsett årstid! Lugnt och rofyllt. Fina bilder! :) Kram Carro.

    SvaraRadera