måndag 10 oktober 2011

På äldreboendet…

Oktober- November 2011 032 Jag tänkte inte orka skriva någon blogg i kväll…men efter att jag redigerat bilderna kunde jag inte låta bli att delge mina kära  läsare några ord. Jag är väldigt trött efter resan till Hedenäset , har sovit nästan noll timmar och längtar nu till min egen sköna säng som väntar på mig…..Jag har varit och hälsat på mor och far på äldreboendet i Hedenäset..På fredag kväll tittade vi på idol i fars rum och strax efter elva gick jag till mitt rum….nu längtade jag efter att öppna min nya tidning , som jag inhandlat inför resan  ( Hemmets journal )  Jag gillar att lösa korsord..den tidningen har många sidor av olika korsord…så jag öppnade korsordssidorna och började jobba …klockan gick …ögonen började bli trötta , jag släckte min läslampa strax före tolv på  natten och försökte få mig bekvämt i hemmets säng…men bara efter några minuter hör jag hur en man börjar skratta….han skrattar och skrattar  jätte gott!!…han skrattar ännu mer…och gott!!!..Jag börjar fundera …konstigt att jag inte hör något av nattpersonalens agerande….men vadå…dom finns ju där och kan sitt jobb…Till slut upphörde de goda skrattet och jag försökte sova ….men nej!!!.Sedan var det någon som bankade  och bankade…någonstans i huset..HMMM…konstigt !! det är ju mitt i natten…. Jag satte mig i sängen och tog mig en nattmacka …..Nu orkar jag inte berätta mer denna kväll…forts. följer i morgon..God natt alla fina. Nu är det söndag natt och jag är hemma…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar