fredag 21 oktober 2011

Det fattas något.. !!!!

Oktober- November 2011 067 ……Ett äpple och en sembla tall kotte är borta….vem har norpat????…haha..fåglarnas fest har börjat…eller fortsatt..glad för de!!..Dessa tallkottar är svåra att få tag på eftersom  vissa fåglar de (Sibiriska kråkorna)  invaderar dessa  tallar på sensommaren och äter upp alla goda nötter,…det enda vi får plocka är skalet av kottarna….Men ibland kan jag hitta hela kottar i jordgubbslandet eller i blomrabatterna.…Jag tycker de är lite speciella att dekorera med…så jag tar hand om de jag hittar..Nå iallafall..mossan var utspridd över bron och jorden i krukan var kuperad….en liten jordbävning  …så nu får min höstdekoration förbli utan äpplen och speciella kottar…snart dags för fågelutfodring på ett annat sätt. Nog om det…. Idol pågår och jag bloggar under pauserna….I morgon Lördag åker jag till Tornedalen..bara en liten lyxresa...mer om det sedan…Ha de alla fina !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar