lördag 22 oktober 2011

Lunch på Ikea..

Oktober- November 2011 071En helt underbart fin  lördag morgon styr vi mot Tornedalen …denna gång till Haparanda… men  först till Finland för skoinköp, rieska ,( ett typiskt finskt bröd bakat på råg)  icke att förglömma.. mm…sedan till Ikea i Haparanda så klart…på bilden sitter vi och intar våran lunch…men ack!!! så mycket folk det var …jag tror det var halva norra delen av  Finland och halva  norrbotten  som var och handlade i dag…trångt!!Allt gick så sakta.. folk gick  i bredd med sina vagnar framför sig och småpratade.. , så det var bara snällt  att strosa på bakom eller säga “ur spår” vilket jag hade lust att säga men inte gjorde det!!!..Vad jag handlade får du se i morgon……Då vi åkte hem kollade jag naturen …det var helt vindstilla,, alla vattendrag låg spegelblanka..och svanarna låg fortfarande i vikarna…hade jag fått tid så skulle jag fotograferat.. Visar bilder av mina inköp i morgon…Ha de alla fina ..kram!!!

1 kommentar: