måndag 21 december 2009

Återbesök hos farbror tandläkare...


I dag hade jag återbesök hos tandläkaren igen....igentligen så ville jag inte alls.....Men jag peppade och skruvade upp mig maximalt...och nu är det gjort för denna gång igen. ..Varför jag gruvade mig så mycket var ju att jag visste att det skulle bli en rotbehandling under en brygga. Min tandläkare har lärt känna mig vid det här laget ..han sa: "Du ska inte känna något OCH DET ÄR INGEN JOBBIG BEHANDLING"..nä hä!!! vad bra sa jag ....jag tycker nämligen att bedövningen är jobbigast...tycker inte om det...Rätt som det var så var han i min mun med en spruta utan att säga något...mycket försiktigt...jaja..det gick bra...sedan jobbade han på i ca en timme..klart!!! skönt!!...Tack!!...och God Jul till tandvården till nästa gång.
Läste på facebok om min brorsbarn Malin ..som varit tvungen att sälja sin älskade chäfer valp Lucia pga.tidsbrist...jag grät...tårarna rann efter mina kinder....känner med henne ..vilket svårt beslut ..men som jag kan se så har Lucia kommit till ett bra hem och det måste kännas skönt för henne...Malin du har gjort rätt!!!Kram på dig, du finns i mina tankar..
I dag har det snöat hela dagen...visserligen kallt och lätt snö, men vi har varit tvungen att skotta gården två gånger...jag får säga som ett ex till våran son skrev på facebok...det är då iallafall myggfritt....
Lite julmatsbestyr har jag hunnit med även i dag....har lagt in sillen...hoppas den blir god..

2 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga GULLmamma....så medkännande och så omtänksam...älskar dej..

    SvaraRadera