fredag 18 december 2009

..En klädd julgran...


Nu är våran julgran klädd...men än så länge har inte tomten lagt några klappar under den....Det återstår att se hur det blir med det........I våran familj har vi kommit överens om att tomten bara ska komma med klappar till de minsta barnen ........som i detta fall innebär Isak, som är vårat barnbarnsbarn. ( förutom våra små barnbarn i Sundsvall...men de kan inte fira jul med oss detta år tyvärr...så deras klappar får Sundsvalls tomten ta hand om).....Bilden får utvisa senare om det kommer klappar under julgranen...vänta och se!!!......Iallafall så har vi bestämt med tomten att i våran familj ska vi fira en fattigmans jul vad anbelangar julklappar.....kanske en liten överraskning??.. ....men med mycket god mat och mycket kärlek och samvaro.....Jag är så glad att mor och far också orkar komma.......Vi kommer att vara fem generationer hemma hos oss.....En mycket efterlänktad gemenskap....att prata ,umgås och att bara finnas till...... önskar er alla en god natt....... just nu är det -7 grader..och juleljusen lyser ute och inne..... Ljus och Värme till er alla......kraaaam!!! I morgon en ny dag och oskrivna blad...

6 kommentarer:

  1. Vilken mysig gran! =) Hos oss har vi bara en liten mini-gran på hallbordet, hade en riktig gran för några år sedan men ååååh vad jag fick dammsuga upp barr, ända till midsommar tror jag, och en stor gran skulle nog inte få stå upprätt länge pga katterna. Men det är ju en sån fin stämning med gran. Vad mysigt ni kommer att ha på julafton med så mycket nära o kära hos er, lova att du fotograferar mycket o lägger upp så jag får se =) Kram!!!

    SvaraRadera
  2. ..Helt klart att jag ska fotografera mycket..och så klart kommer det julbilder på bloggen..Vad anbelangar granen så är den inte pyrfärsk precis...köpte den på Ö&B för två år sedan...så jag slipper barr på golvet..skönt.!!Jag förstår att ni inte kan ha en stor gran pga. katterna..dom skulle nog ha en alltför rolig jul då..

    SvaraRadera
  3. Så fiiin mamma och vad jag längtar att få vara bland de våra..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det gör jag med lilla kicki...Nu är Janssonen och laxlådan klar...på söndag gör jag köttbullarna..

    SvaraRadera
  5. Fiiiin gran! så roligt att lilla mommo och moffa kommer till jul :)

    SvaraRadera
  6. Ja Caroline det är jätteroligt...synd att inte ni också kunde få vara med, då hade vi varit en hel stor familj..men jag förstår, att det inte går denna jul.. men Ni finns i våra tankar...

    SvaraRadera