lördag 12 december 2009

Förberedelser...inför julen...


Även vårat kök måste förberedas inför julen..och lite om möblering behöver göras....jag tog fram granen för att se, att det skulle kunna ge oss alla glada matgäster och även tomten en skön plats....I år kommer vi att ha en lite ovanlig jul därför att vi blir fem generationer hemma hos oss...
I kväll har vi badat bastu..vilket vi också kommer att bjuda våra övernattande julgäster på....Nu är det dax att sussa klockan är slagen för att krama kudden.... önskar er alla en bra Lucia natt.. Tidigt i morgon då kommer hon våran drottning som sprider ljus....Tänker mig tillbaka bara ett par tre år i tiden då jag alltid var med att arangera Luciafirandet i Örnäskyrkan i Luleå ....Dom sista 15 - 20 åren i skolan undervisade jag i svenska som andra språk..Jag hade elever som bla. kom från Thailand, Irak, Iran mfl. länder...Jag berättade bla. om olika svenska traditioner och inför lucia tränade en del utvalda oftast de som var med i skolkören inför luciatåget som sedan skulle skrida fram i kyrkan och alla elever fick se ...Jag kan aldrig glömma då en elev sa till mig...": Hur kan tåget komma in "?...han trodde det var ett tuff.. tuff...tåg.. det var en fin och minnesvärd tid.... En tanke till innan jag avslutar ..är att jag vill tacka så hjärtligt för inbjudan till Furuparksskolans julfika på Berget...Tack ni är för goa alla ...God natt alla mina vänner vi syns på bloggen igen...kramar från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar