söndag 6 december 2009

Lussebullar


...Ett par + grader och takdropp till följd av snöras, så det bara dånar om det..tur att Tord satte upp snörasskydd över uteplatserna på sommaren...
I dag har jag bakat lussebullar... så nu kan mina nära och kära styra kosan mot oss...jag bjuder på lussekaffe..
Vi har varit och hälsat på hos Kickis familj och även vårat barnbarn Sandra i dag...med nybakat till dem båda....Hos kicki var jobbet i full gång med det nya köket, det kommer att bli superfint.... och Sandra hade tatueringskunder hos sig...alla jobbar med sitt.
Nu ska jag börja med matlagning..rulader av lövbiff och pressad mandelpotatis...
Som vanligt ska vi spela bingolotto och återigen hoppas på storkovan!!!tyvärr har den uteblivit..så vi måste ju fortsätta tills det smäller till...Jag vet redan vilka som ska få manna om vi vinner ...våra barn i första hand förståss!!...
...till slut önskar jag er alla bloggläsare en trevlig 2:a Advent.. vi syns snart på bloggen igen..kram

1 kommentar:

  1. Tack för saffransbullarna dom var super goda....;-)
    Kram

    SvaraRadera