tisdag 29 december 2009

Far och mor...mina kära...

..Visar några bilder från julafton... så här glada var min mor och far att få ha några dagars gemenskap..och att få umgås med de närmaste. För mig kändes det vemodigt den dagen de skulle åka hem till Hedenäset igen. Mor till äldreboendet och far till sin ensamhet i lägenheten. Det är så tråkigt och se far röra sig då hans ben blivit så dåliga...och balansen likaså. Hans avståndsbedömning har också förvärrats....han ramlar lätt..men humorn har han kvar...speciellt när han har många omkring sig vitsar han och visar olika tricks...en mycket social människa.

Innan mor och far reste till oss hade han fått brev angående ansökan till äldreboende i Övertorneå kommun...där han fick veta att Övertorneå kommun överklagat länsrättens besut.....Så nu måste jag med Kickis hjälp gå vidare och överklaga till Kammarrätten i Sundsvall, vilket ska vara inne senast den 8 januari.

För mig känns det hopplöst....att det ska vara så svårt att få komma till ett äldreboende.!!!
Vi här i Öjebyn har tankar på att söka boende till dem båda här...vi får se och höra oss för.........Här sitter far med några julklappar som den snälla tomten gav honom....
Alla mådde vi gott och vi hade verkligen en glad stund .......
Nu ser vi fram emot mors 90- års dag den 5 februari.. då vi ska träffas igen.....Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar