onsdag 2 december 2009

Mors ögonoperation...

...Här sitter mor i slussen och vet om att snart få bli opererad...hon har redan väntat länge vid det här laget.. hon hade tid för operation 10:15...Men allting blev försenat, så hon fick en ny tid kl.13.00....Stackars lilla gumman hon var både trött och hungrig.....så vi åkte ner till restaurangen och åt lite...Men sedan blev det dax för operation..äntligen...Efter alla omständigheter så orkade hon le lite iallafall....
Här sitter mor och väntar på att komma in i slussen som det heter....

I dag har min kära mor fått gjort sin ögonoperation på Sunderby sjukhus...här sitter Kicki, och Eija som följt med som följeslagare till min lilla söta mor.. tack Eija..!!

så första fotot tog jag redan i entren...en ganska glad trio...och inte så trötta ännu efter den långa resan......
Operationen gick bra enligt läkaren..vi hämtade ut ögondroppar på sjukhusapoteket som mor ska få varje dag i ögat under en period....För mig känns det skönt att hon har hjälp med detta och mycket till på äldreboendet...Tack Björkebygården...!!!Jag vet att all personal är fina och att mor trivs bra...mer än bra...ni är alla så gulliga och goda......
MEN!!! Jag talade med min far i telefonen på hemväg till Öjebyn från Sunderby sjukhus och fick höra att han hade blivit nekad färdtjänst som vi ansökt om...DET ÄR INTE SANT!!!..tänkte jag för enligt dr Karlsson var fars ben för svaga för att uttnyttja bussförbindelsen mellan H-näset och Ö-torneå numera.. ...pga. hans dåliga ben ...dålig balans och astma som han lider av och hans 91 år på nacken...Nu börjar det verkligen att tända till i mig...!!! Ordentligt!!!!!..snart bräns det!!.......
Sedan får vi se vad som händer med ansökan till äldreboende som vi också gjort en ansökan om .......som vi först fick avslag på från Övertorneå kommun .... Kommunen tycker att far har för lite hemtjänsthjälp......!!!! de tycker att han klarar sig bra. Men!!! DET gör han inte....En man född 1918 vill nog inte visa att han inte klarar sig själlv... eller???... så vi gjorde en överklagan till Länsrätten...och fick rätt....far har rätt till ett boende enligt dem ....men Övertorneå kommun kan överklaga....och varför frågar jag mig?????? Nu får vi se vad som händer!!Jag vet att massmedia kan få ta del av detta.....men väntar ett tag till.....Om inget annat hjälper så finns det även fina äldreboenden här i Öjebyn....Som enda barn vill jag att båda mina föräldrar ska ha det bra på ålders höst ...och helst att de ska få bo under samma tak efter över 70 år tillsammans...
Du som läser detta var god reagera....... vad tycker du????Kram Barbro....Älskar dem båda.....

4 kommentarer:

  1. Det är bara hoppas mormors operation har gått bra nu! Bara att få gå och vänta så länge måste ju vara en pina. Sen hur dom behandlar morfar i denna faschist-styrda kommun är ju skamligt. Det skulle aldrig ske i Luleå, jag är bombsäker. Jag lider med honom varje dag, och den situation han måste leva i dom sista dagarna i livet. Vi är på väg mot ett kallare och hårdare samhälle, med stora orättvisor och brist på empati för gamla, sjuka och arbetslösa. Dom som för det mesta har gett allt för att just bidra till ett bättre samhälle.

    SvaraRadera
  2. Tack mina fina barn...jag kan inte sova i kväll ...blev såååå besviken då pappa meddelade att han fått avslag på färdtjänst..!! Och även kanske avslag på äldreboende i Övertorneå kommun..vad menas med detta??..lÄNSRÄTTEN TYCKTE ATT HAN HADE ALL RÄTT TILL ETT ÄLDREBOENDE Men kommunen kan neka...OCH DÅ MÅSTE DET SKRIVAS EN NY ÖVERKLAGAN ............JAG VET EJ OM JAG ORKAR STRIDA MOT DENNA KOMMUN...kram mamma...jag älskar er mina barn..

    SvaraRadera