söndag 12 juni 2011

Bärnsten från Skagen…och hemma….

Juni-Juli 2011 004 …BÄRNSTEN, och en massa andra stenar hittade vi på grenen i Skagen i Danmark… O, så fin naturen  var , lite karg av naturens pina av vind och vatten… och så här såg tomten ut när vi kom hem den 30 maj …jag tyckte det hade vuxit jättemycket på en vecka..
Juni-Juli 2011 006  …dessa vackra  daldockor som jag älskar tillhör mina barndomsblommor……tyvärr växer de ej vilt här , inte ens i Piteå… , men i Tornedalen  plockade jag dem och har en hel del vackra minnen …och nu  har  vi planterat dessa daldockor på våran tomt……….som jag verkligen vårdar ……fler blommor som kommit i blom var, när vi anlände hem var dessa…….…

Juni-Juli 2011 005….kantblommorna och.....
Juni-Juli 2011 007 …gullvivorna..så klart!!!!
…och vildviolerna , som min man älskar och planterat i en bördig jord… Juni-Juli 2011 008
Juni-Juli 2011 009 Juni-Juli 2011 053
Krokusarna är också på gång…och en hel del andra vackra växter….
Sommaren är allt vacker och underbar. Tänk att allt det vackra i naturen  vill och orkar visa sig för mig år efter år.. helt underbart!!….. Idag har jag  varit ute och resnsat   i min vackra trädgård i det gynnsamma vädret... .....Min käre man har fräst potatislandet  och Jag har satt mandel  potatisen i jorden ......sått sallad…och planterat några nya hallonbuskar…… i morgon är det tänkt att jag ska plantera ett par syrenträd  till… Jag bara njuter!!!!!!!hoppas dig det samma min vän… …en ny dag i morgon  ha det bästa.!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar