lördag 25 juni 2011

VÅRAN MIDSOMMARAFTON…

Juni-Juli 2011 064 ..Våran midsommarafton har varit fin….som började med …..

Juni-Juli 2011 059 Juni-Juli 2011 118 umgänge med våra små barnbarn…”barnvakt några timmar”…….vackert väder med en värmande sol……När vi kom hem väntade våran midsommarmiddag…..

Juni-Juli 2011 123 …med lite sallad….. Juni-Juli 2011 124 …och gravad lax….obs!!….serverat på  mitt barndomsfat….som jag fått ärva från mor och far…mycket uppskattat!!!!Juni-Juli 2011 125 Ägghalvor med romsås och räkor.serverades  i en skål som jag fick som dopgåva.. av fam Hildur  Lehto… då jag döptes i Jukkasjärvi kyrka i Kiruna…1942..( tänk att den skålen fortfarande lever…..men jag vårdar den..och använder den…)

Juni-Juli 2011 126 Matjesill…

Juni-Juli 2011 127 Inlagd sill…..färsk potatis….Juni-Juli 2011 129Till varm rätt bjöd jag på rullader…som av gammal tradition……Nyår och midsommar skulle vi alltid äta av fars jagade villebråd…….men numera får jag köpa det goda köttet….   Juni-Juli 2011 130 …Här är min magra midsommarbukett!!……från eget land….

sju blommor under kudden??… jag tror inte min bukett räcker!!???…men jag hör vattnet porla i uterummet, vilken frihetskänsla!!!Kanske Näcken lurar mig?????Glad midsommar till er alla fina …….ha de!!!Glada hälsningar från Piteå!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar