måndag 27 juni 2011

Trädgården…

Juni-Juli 2011 132 Juni-Juli 2011 133 Nu är min vackra blå valmo i full blom…..Denna solskens morgon gick jag runt vårat hus och kollade mina rabatter, som nu äntligen är rensade…..för det första såg jag att,den blå valmon med sina håriga blad slagit ut och såg ut att må “hyvens”.Jag blev inspirerad av att fortsätta min vandring runt huset……..

Juni-Juli 2011 131 …..Jordgubbsplantorna mådde gott och var i full blom…..en del kart såg jag också. Men dagen före midsommarafton såg jag en röd och klar gubbe , som jag tänkt ta in och smaka på ……..På midsommaraftons morgon när jag skulle hämta in den röda smaskiga gubben …då var den BORTA.!!!! Vilken besvikelse, men säkert hade någon smart Trast norpat den. ( Han behövde den mer än jag)……vandringen fortsätter….

Juni-Juli 2011 134 Juni-Juli 2011 135  Marktäckarna är i sin fina skrud nu….detta är en av mina blomsteröar på framsidan av gården…

Juni-Juli 2011 136  ….Mera Öar på framsidan……Juni-Juli 2011 137 Juni-Juli 2011 139 ….Säg att sommaren är härlig med all dess prakt, trots våra kalla och snörika långa vintrar…….

Nu fortsätter jag min vandring med kameran mot gatan sett……

Juni-Juli 2011 140 I denna ö har inte så många blommor slagit ut än !!!….men några av dem var utslagna bla. Aklejan……och de blå vackra blommorna  som jag inte kan namnet på.

Juni-Juli 2011 143 Juni-Juli 2011 144Juni-Juli 2011 142 Denna ros planterade jag förra sommaren och nu är den full i knoppar och blommar för fullt……dessutom så luktar den helt underbart…..Några tujor har vi också mot gatan sett……

Juni-Juli 2011 146  …….Men innan jag avslutar min vandring runt huset för idag så måste jag visa min snöbollsbuske, som finns på baksidan av huset……..Här håller jag på att jobba …det är inte klart än …..men det kommer i sommar. Visar när det är klart.!!!

Nu kanske du ser att jag är lite galen i växter……men ingenting är gratis……det kostar mycket energi, ork och kärlek!!!!.Innan dagen var slut, träffade vi våra små kära barnbarn…..glass i poolen med kepa och t-shirt……sommar , sommar!!!!

Juni-Juli 2011 163Juni-Juli 2011 165 …..och att vattna lillebror var en kul vatten lek……vilken tur att lilla Melker hade en kepa , då slapp han både sol och  vatten i ansiktet…..Sommaren är BÄST!!!!!.

Fin sommar och mycket kärlek till dig som tittar in på min sida…..Sol, Sol.!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar