fredag 24 juni 2011

Dagen före midsommarafton….

Juni-Juli 2011 115 ….grabbarna fick  var sin ny stol idag …..så glada de blev ….och var passade de bäst om inte i uterummet så klart……här sitter de  på uppfarten och är helt över sig av glädje.Juni-Juli 2011 116Här hemma i uterummet sitter Wilmer och Melker och myser…. de visar glatt upp sina leksaker..i sommarvärmen…Juni-Juli 2011 117 Juni-Juli 2011 119På kvällen då jag höll på att laga middag tittar jag ut och ser en trappa uppställd mot vårat tak……..och ett par ben med sprattlande tår……”Herregud vad gör du där?”…..det var min man som kollade taket!!!Han har lagat och målat taket efter att snörasskyddet rasat ner med snömassorna på vårvintern…..det finns alltid jobb med ett hus.Juni-Juli 2011 120 Juni-Juli 2011 103 Caroline och jag har varit på stan ….nu är det planteringar med en massa tillbehör vi har i huvudet..…både för Caroline och  mig…Sommaren är kort, så det gäller att hinna med det man tänkt.
Själv har jag planterat ytterligare en syren….hoppas den tar sig…en planta som jag fick  ifrån Kicki.
Imorgon midsommarafton är vi,  min man och jag barnvakt i några timmar åt våra yngsta fina barnbarn…eftersom bägge föräldrarna jobbar…..det känns ganska skönt att känna sig behövd.
Tyvärr hann klockan före mig....jag började min blogg den 23 juni....men tidsoptimist som jag är hann klockan slå över på den 24 juni.....Supergott önskar jag till dig min vän det bästa måendet som finns!!! vi ses!! 

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder...och pojkarna är ju hur gulliga som helst.......pappas fina fötter gjorde sig också bra på bild.....
    Kraaam/Kicki

    SvaraRadera