söndag 5 juni 2011

Utflykter från Mellbystrand…lörd.den 28/5

April-maj 2011 241Du min vän som följer min blogg…förstår var jag fortsätter min berättelse om våran semesterresa. Här ser du en lite bättre bild av stugan..
April-maj 2011 225 ….och den vackra stenmuren som de byggt runtomkring deras tomt..
April-maj 2011 240 Denna blåa soffa gjorde sig bra mot den gröna trädgården……tyvärr hade inte rosorna kommit i blom ännu.
April-maj 2011 233 Från Mellbystrand gjorde vi en rejäl resa, Leena och Christer ville visa oss allt det vackra i deras omgivning…..denna bild är tagen i Mölle en regnig lördag eftermiddag.
CIMG2356  ….vidare till Helsingborg……..en vacker stad!!!…här besökte vi även hamnen…..
CIMG2353……och en skymt av parken i Sofiero……plus en massa andra fina  städer och däremellan  böljande gula rapsfält och stora gröna fält  som nu finns bevarade på min näthinna.
April-maj 2011 236……Rododendron blommar….en hel park full med rododendron i Helsingborg, vackert!!!!
April-maj 2011 244  På söndag var det dags att lämna Mellbystrand i Halland för att återvända till Orust i Bohuslän……och i morgon måndag den  30 maj åkte vi hem till  Piteå.
CIMG2312 Hej då vackra Bohuslän och eran fina Ö Orust!!!På väg till flygplatsen Landvetter körde Christer runt i den vackra staden Göteborg…….Vi besökte bla. Masthugget, en fin utsiktsplats över Götet.…
Till våra fina vänner Leena och Christer…..ett stort tack till er , som ställt upp för oss till hundra %…
CIMG2251 Nu spänner vi fast säkerhetsbältet  och flyger hem….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar