onsdag 31 augusti 2011

Bilder från Tornedalen.

Augusti- September 2011 059 På måndag , då jag reste till Tornedalen besökte jag min kusin i Karungi och den första som mötte mig var Milo….en såå söt och fin vovvvvve!!!….Tack för den goda middagen , som ni bjöd på till mig den smakade så gott....Tack!!! Tore och Gudrun..
Augusti- September 2011 082 ..Nu närmar jag min hemby….Hedenäset. Jag stannade och begrundade den storslagna utsikten….
Augusti- September 2011 083….Dessa bilder tog jag på södra delen av byn…Augusti- September 2011 084 ….Men nu närmar jag den norra delen av byn Hedenäset.Augusti- September 2011 073
Denna bild tog jag från den norra delen av byn , här bodde jag  och växte upp från fem års –åldern..……Kolla de fina sandbankarna uti Torneälven….där badade jag ofta…. Barndomen och speciellt somrarna var allt sköna och fina i Tornedalen.
Augusti- September 2011 074 Just denna dag var helt underbar….vindstilla med den vackra älven , som bara stilla flöt fram med  några tjocka vita moln över hela den mäktiga naturen.
Augusti- September 2011 072 Nog är min barndomsby allt vacker……och unik!!!!
Jag visar mer bilder i morgon…..!!!
Ha de mina fina vänner vi ses här återigen!!!

4 kommentarer:

  1. Nu har jag kämpat med att kommentera i en timme men tydligen måste jag göra det som anonym/ Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Tornedalen är verkligen vackert, blev så rörd och berörd av dina fina bilder. Kram Inga

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder från Hedenäset i Tornedalen.
    Visa gärna flera..om det finns?

    SvaraRadera