lördag 6 augusti 2011

Lördagkväll på tu man hand...

Idag har vi nästan varit på tu man hand hela dagen, förutom att Roger och Ekaterina tittade in en stund.Vi bestämde oss för att ta oss en riktigt skön kväll med bastu och god Italiensk mat.
Ruskorna i bastun gjorde susen....... nu känner jag mig ren!! Verkligen en barndomsbastu....tänk att jag har det på gamla dagar....en utebastu med handfat....och inget rinnande vatten......det känns så genuint....lite gammeldags...precis som hemma, då jag var barn.
Men det som kommer här nedan fanns inte under min uppväxt.....Ingen gemensam relax för man och kvinna...
......och att relaxa efter bastun med ett glas kallt vitt vin är inte fel....
en skön och uppfriskande känsla.
Vi avslutade kvällen med en god Italiensk  maträtt...färsk bandpasta+ en blandning av köttfärs, bacon, brynt i lite olivolja.. soltorkade tomater,krossade  vitlök, gul lök, rosmarin, salt och svartpeppar. spetsat med röd vin.mm. Tillbehör: riven parmesan och skivade oliver och pesto icke att förglömma.......
Gott!!
Om du vill ha receptet kontakta mig. Just nu kan jag upplysa dig att det småregnar hos oss , vilket är efterlängtat efter så lång torka..naturen behöver väta.
God Lördagkväll och natt till dig.... tänker också på dig som sover under bar himmel..ha de!!!!!...önskar dig allt gott!!!
Tack till dig som  tittar in på min sida min vän.. vi ses här...KÄRLEK TILL ER ALLA!!!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Så mysigt och gott det där lät!! Vi såg en bra men tragisk film Black Swan. Kram Carro.

    SvaraRadera