måndag 6 februari 2012

Fullmåne??

Januari-Februari 2012 155 Jag går ut en liten vända efter att suttit framför tv:n några timmar under kvällen….det knarrar under varje fotsteg jag tar och luften känns hög. Jag tittar upp mot skyn. Mångubben lyser över mig med full styrka..så klar och kall…som en stor gul lagrad ost…I kväll har vi 26 grader kallt..Brrrr!!!…..Snart vänder vi blad på almanackan igen.. och kommer till mars månad…OOOO!! tiden går fort alltför fort.. !!! Vårvintern närmar sig med gassande sol , som nu börjar ge oss lite värme….Nu hoppas jag att sparken slinter lätt på Öjebynsgator…Och April månad ska vi inte ens tala om..med takdropp ….och så kommer våra fina flyttfåglar till oss igen Bla.Storspoven mfl..eftersom..…välkommen!!! Sommaren närmar sig..….Det är några tankar från mig i kväll…Ha de alla fina Kraaam!!! 

1 kommentar: