måndag 20 februari 2012

Hemresan…

DSCF0144 På söndag förmiddag åkte vi hem……vi packade våra väskor och var redo att gå till bilen..men huu!! vad vädret hade ställt till med….Undrar var våran bil är???

Januari-Februari 2012 207 …efter en halvtimmes jobb kom vi oss äntligen iväg….blöta och svettiga..

Januari-Februari 2012 209 ..Vi körde via Haparanda på en helt oplogad väg..så på resan mellan Hedenäset och Haparanda rullade vi fram med en hastighet på ca: 40-50 km i timmen….snön dalade ner och yrde i den hårda vinden….stora drivor hade bildats på vägen…..Vi ville så gärna besöka Ikea , vilket vi också gjorde.

Januari-Februari 2012 213 Jag inhandlade några lampor…bla.denna lilla myslampa som lyser upp det mörka hörnet i tv-rummet.

Januari-Februari 2012 219 Januari-Februari 2012 220 En golv läslampa och en bords läslampa…..Lite nytt till badrummet handlade jag också , men det visar jag när mattorna och handdukarna är på plats….

Nu skulle vi fortsätta resan hemåt…Luleå , Piteå…. ovädret hade inte bedarrat , det snöade och blåste…Med något lägre hastighet än normalt rullade vi fram…och efter vägen passerade vi en långtradare , som kört av vägen…..ingen rolig syn….och mellan Luleå och Piteå hade en personbil kört in i mitt vajerräcket…..vi mötte flera ambulanser , brandbilar , polisbilar med blåljusen på…Det var en resa som heter duga….NU är jag hemma trött och oskadd , det känns riktigt skönt.

Ha de alla fina…KRAAAAAM!!!!!

1 kommentar:

  1. Oj vilken spännande resa lilla mamma & så skönt att allting gått bra ,ska vi ta en sväng på stan i veckan??
    Kram

    SvaraRadera