lördag 4 februari 2012

Tack för god middag..

Januari-Februari 2012 150 ….Ute biter kylan i både kinder och fötter och det knarrar riktigt vinterkallt för varje fotsteg jag tar..…..termometern visar –32 grader…huuu!!!Min astma känns inte alls bra..riktigt jobbigt!!Jag får inhalera cortisonspray flerdubbelt även om jag inte vistas ute så mycket…….Nu lämnar jag kylan…och visar en bild på värdinnan Caroline och lilla söta Wilmer…Vi gästade nämligen dem i kväll..Jag och Tord blev bjuden på en tre rätters middag hos familjen Keisu i kväll.

Januari-Februari 2012 131 Här är lilla familjen samlade kring middagsbordet , och endast ryggtavlan på min käre man är på bild....

…… är du nyfiken vad vi blev bjudna på?????

Januari-Februari 2012 132..till förrätt toast med laxröra..

Januari-Februari 2012 144  …till varmrätt ugnstekt lax under pestotäcke med fetaost , och färsk bandpasta…

Januari-Februari 2012 142 …och en stor salladsskål med en massa gott för både ögat och magen..

Januari-Februari 2012 146 Januari-Februari 2012 143

….till efterrätt fick vi smaka på sommarens bär…Pannacotta med hallon plockade  från egen trädgård……gott!!..

Januari-Februari 2012 148 Pappa Tord kramar om sin dotter och tackar för den goda och trevliga middagen…..

Januari-Februari 2012 135 …och här är vi det gamla strävsamma paret.

Efter middagen lekte vi med kameran….Wilmer tre år och snart elva månade älskar att fotografera…vilket han också fick…här kommer några bilder som han tog…

Januari-Februari 2012 140 Jag och Melker myser framför brasan …..taget av Wilmer…

Januari-Februari 2012 151 Caroline och jag fotograferat av Wilmer…

Januari-Februari 2012 134 ..Hurra vad jag är bra!!!! Kanske ska jag bli fotograf!!!! Jag fyller ju snart 4 år…Tänk om jag skulle få en egen kamera i present!!!??Ja ja vem vet??? Säger mormor….och morfar…

Januari-Februari 2012 133 ..Avslutningsvis måste jag skriva att mina små barnbarn är suveräna…på bilden här äter lille Melker citron…han älskar grönsaker och är världens “goaste” liksom storebror Wilmer…..Tack för i kväll!!!!

1 kommentar:

  1. Så mysigt & gott såg det ut.
    Men alltså lille Wilmer han är ju super duktig gullungen /Kram

    SvaraRadera