onsdag 29 februari 2012

Lille man.

…Den här söta lille mannen har varit hos oss i  dag…Dessa bilder tog vi i Hedenäset i augusti 2010…då vi städade ur min pappas lägenhet.Här står Wilmer med min fars gamla rygga och vintermössa på…ganska gulligt eller hur?? Hihi!!...Denna ryggsäck har min far haft så länge jag kan minnas...den har varit med på älgjakt, harjakt, andjakt mm....kaske också på hans fisketurer...Kanske var det dags att skrota den nu??????!!!
Men nu till idag skottdagen dessutom…
Januari-Februari 2012 234  På morgonen då Mathias kom till oss med Wilmer och lämnat honom , så var det första han frågade  " Var är blodtrycksmätaren"…”Jag vill kolla blodtrycket” sa han…..här sitter han med  morgonsolen lysande i ansiktet….och konstaterar …”Det här är väl bra blodtryck mormor???”….Ja ja det är mycket bra svarade jag..
Januari-Februari 2012 235 ..Efter lunch ville han jobba med papper och penna…..( Jag hade köpt en pedagogisk pyssel och målarbok med klistermärken...Lek och lär 4-6 år från Dollarstore...Den var inte alls så dum...bra tyckte Wilmer..
Januari-Februari 2012 236…En teckning till min mamma som är sjuk i dag…..och en till Pappa……klippa klistra måla….Wilmer är så dålig på att äta då han inte mår bra..(lite feber och hosta)..så jag försöker bjuda på det ena och det andra….som du ser så ligger det en rökt korv skiva på bordet..den slank ner så småningom......Några biljetter till Lule hocky gjorde han också...jag fick en...och så lekte han brevbärare...(jag har sparat gamla julkort , som verkligen har kommit till glädje för honom.)..
Januari-Februari 2012 237 Nu är Wilmer hemma och lilla Melker också som hans morfar Tord hämtat från dagis..….Syskonen hade så roligt med dessa klistermärken…som till slut hamnade på Wilmers ansikte..ha ha..!!
Vi har haft en solig och fin dag med takdropp…några plus grader mitt på dagen…Ha de bra alla fina…kraaam!!

1 kommentar:

  1. Gullungarna så fina & så har dom ju världens bästa mormor så pysslig & pedagogisk :)
    Kram

    SvaraRadera