tisdag 12 maj 2009

Blommor



Tänkte skicka blommor till min vän Leena i Svanesund, hon fyller år fredag den 15 maj....men jag har ej lykats få i väg dom ännu...måste nog besöka en blomsterhandlare här i Öjebyn. ...försökte via datorn komma till en blomsteraffär i Svanesund men den fanns inte längre,,,det var en privatperson som svarade ..en mycket hjälpsam dam...hon gav mig ett nummer till en handlare som hon visste körde ut blommor. Jag tackade och ringde genast det angivna nummret...men mannen i andra änden tyckte att jag skulle besöka en blomsterförmedlare här i Öjebyn....så det får bli så....På morgonen har jag gjort en pitzza sallad..ett recept som jag fått av Roger...Delger receptet ifall någon av er bloggisvänner vill göra den.

PITZZASALLAD.

½ RIVEN VITKÅL

½ BURK INL. PAPRIKA

1 DL OLJA

1 DL VINÄGER

½ DL VATTEN

½ DL STRÖSOCKER

½ TSK SALT....KOKA SAMMAN OLJA,VINÄGER,VATTEN,STRÖSOCKER OCH SALT.

GROVMALEN SVARTPEPPAR

HÄLL DEN KOKTA LAGEN ÖVER DEN RIVNA VITKÅLEN OCH INLAGDA PAPRIKAN. KRYDDA MED DEN GROVMALDA SVARTPEPPARN. LÅT STÅ SVALT NÅGRA DAGAR..RÖR OM NÅGONGÅNG...HÅLLBAR I 1-2 VECKOR.

Som avslutning kan jag berätta att 9 tomatplantor fått komma in i växthuset i dag...tillsvidare står de i krukor på bänken.....Önskar er alla en god fortsättnung på denna dag.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Vad spännande att ha eget växthus, och gott, det är ju alltid godare med det man har odlat själv än köpes... Hoppas du har haft en mysig dag, jag ska testa pizzasalladen nån dag! :) Kram!

    SvaraRadera