lördag 16 maj 2009

God lördag morgon alla pigga och glada bloggare. När jag vaknade och öppnade mina två blå..gick jag genast och kolla vädret...undrar om det blir en grillafton??...jag tycker inte om att sitta ute och grilla om det blåser och känns kallt......I mina tankar gick jag några år tillbaka i tiden nämligen till år -06.......längtade till det stundande sommarlovet. Jag skrev ner tankarna som blev en dikt som jag döpte till sommarlov. Här får ni ta del av mina tankar och känslor.

SOMMARLOV

snart är sommarlovet här
jag längtar att barfota i gräset springa
spela fotboll och i havet simma
äta glass och av solen njuta
det vill jag aldrig sluta
snart är sommarlovet här

sova länge ingen som väcker
livet är skönt när dygnet är ljust
bara njuta av grönska och värme
jordgubbar glass och sköna bad
det vill vi alla ha
snart är sommarlovet här

tidigt på morgonen hör jag fågelkvitter
och sent på kvällen små flickfnitter
sommaren är till för att njuta
ibland vill jag som Ronja tjuta
ett vrål för sommaren är aldrig fel
snart är sommarlovet här

Det var några lördagsmorgon tankar och hälsningar från mig...önskar er alla en fin och skön dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar