måndag 4 maj 2009

Resa till Luleå

Denna dag har inte varit lik någon annan dag under hela mitt liv. Kicki ringde vid 8 -tiden på morgonen och frågade om jag ville följa med till Luleå i dag....Tänkte efter ett tag.... svaret blev ja.
Kicki skulle skjutsa Frida till flyget...så vi kunde ju shoppa loss några timmar i Luleå efter det Frida kommit sig i väg mot Stockholm-... Västerås. Väl där så besökte vi några butiker i centrala stan... hittade inget vi ville ha , så vi ringde Roger , tänkte hälsa på , men han svarade inte.
Vi bestämde oss för att äta något onyttigt gott , hamburgare och pomppa. Medan vi satt i bilen med famnen full av matkartonger och cola....så ringer så klart min mobil.....jäsiken också mobilen är i väska på bilgolvet ....hade inte en chans att få fram den just då...efter en stund ringer Kickis mobil...hennes var mera lättilljänglig så hon svarade.....det var Tord......Han hade fått ett samtal från Roger, som berättat att han var inlagd på Sunderbyns sjukhus pga. hjärtflimmer.
Jag och Kicki åkte raka vägen till sjukhuset för att träffa Roger....han mådde verkligen inte bra....men humorn fanns . Vi stannade där i ca :2 timmar. Sköterskorna sprang och tog en massa prover och kollade pulsen. När vi lämnat Roger och lasarettet så åkte vi till Storheden... På Rusta hittade jag en bänk och två dynor som jag ska ha i det inglasade uterummet. Kicki behövde till apoteket för av köpa lusmedel till sina hundar och till katten....så vi var tvungna att åka till Gammelstads appo, eftersom det var slut på storheden. I Gammelstad gick vi också in på Plagget (en klädaffär)....och gissa ...jag hittade och köpte 4 tunikor och 2 par byxor....är jättenöjd. Men innan denna dag kom till ända så hade Tord placerat ut bänken på golvet i datarummet för att i morgon skruva ihop den....vad tror du händer ....joooo jag går ditekt på den omonterade bänken och stöter stortån jätteilla...ajaj,, går mot rummet och ser att jag blodat ner golvet....hela vägen . Nu har vi tvättat såret och plåstrat om det och nu är det dags att lägga sig.
Sätter in någon bild i morgon om dagens bravader. God Natt !! från mig.

4 kommentarer:

  1. Vilken dag ni har haft! Både tur & otur, hälsa Roger så hemskt mycket när du pratar med honom, hoppas det inte är något allvarligt! Och hoppas att din tå läker, såntdär gör ju hiskerligt ont! =/ Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ja lilla älskade mamma att din dag slutade med omplåstring......du får nog sluta bära dom där glasögonen.
    Men tack för en mysig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fick höra att han skulle bli utskriven imorgon. Han måste börja ta det lugnt, för sin egen skull.

    SvaraRadera
  4. Ja Sara du har alldeles rätt i det. Jag och många andra har sagt det till honom.

    SvaraRadera