måndag 25 maj 2009

En pinsam händelse

En dråplig historia utspelade sig i dag när vi var och handlade på Coop....Jag tog ut pengar från automaten inne på Coop...sedan handlade jag det vi behövde....Till saken hör att jag fått en del rabattkuponger som jag skulle nyttja i dag....så vid kassa lämnade jag in kupongerna och en kupong gav mig en 10:a lott, om jag handlat för 100 kr. Jag hade handlat för hela 400 kr ...så jag skojade med kassakillen och sa att egentligen skulle jag få 4 st lotter eftersom jag handlat för över 400 kr...Killen skrattade ...överlämnade en lott...Tack sa jag ....du gav väl mig en vinstlott....ja, det får vi hoppas svarade han...vi passerade kassan och på utgången säger jag till min man .....betalade jag varorna??? Ja det tror jag väl....Jag öppnade börsen och tittade .....NEJ!!!JAG HAR INTE BETALAT!!!..VAR ÄR KVITTOT??? Jag vände på klacken ...sökte upp kassakillen och frågade betalade jag varorna?? Nej ,. svarade han.......pinsamt värre...jag hade verkligen inte för avsikt att tjyva....Jag betalade ...och sa till honom det blev för mycket att tänka på för mig ...en massa rabattkuponger , så glömde jag betala....Kanske en liten aning teflon under pannbenet Kanske... Kanske!! När vi kom hem förberedde jag middagen och Tord gick på sin motionsrunda...sedan skrapade jag lotten... och vannnnn!!! GISSA ,JO ....hela 10 kr. Grattis Barbro för en fin affärsrunda i dag.

4 kommentarer:

  1. Det är lätt hänt att man blir förvirrad och glömmer bort att betala, har hänt nån gång. Grattis till vinsten, även om det inte var så mycket :) Kram

    SvaraRadera
  2. Men mamma då!!!!
    Du och Molly får nog bilda klubb
    ha ha.
    Vi syns i morgon och ta för all del en ny lott för vinsten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att se det Sara skriver...jag kanske inte håller på att få en hal(teflon) hjärna ännu....känner mig alldeles för ung för det..... Till Kicki!!Jag och Mollan kan tillhöra samma klubb inte alls dumt för hon är sååå klok...och naturligtvis tar jag en ny lott och förlorar min vinst..

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. :) Ja det var ju lite jyrt
    men gulligt också...
    Kramis / malin

    SvaraRadera