torsdag 21 maj 2009

Grannsämja

Torsdagar kl:21.00 på TV3 , går ett program som heter Grannfejden, som vi brukar titta på ibland... Fruktansvärt vad de är osams, vuxna människor...... ...Klockan är ca: 18:30 ...Jag sitter som vanligt vid datorn...... Pling! Pling!....det ringer på dörren ropar jag till min man, som sitter i TV-rummet....han öppnar dörren och in kommer en av våra grannar.....jag hör hur han säger:" vill du testa lyckan och bli rik?"....jaaa ,säger min man..."ta en lott , varsågod...sedan snabbar han sig till mig och frågar samma fråga......jag svarar ja, jag köper en lott vad kostar de?.....ingenting svarar grannen.. ....jag delat ut lotter till mina närmaste grannar säger han. Men, sa jag , jag vill betala ...Då svarade han nej!! ...Jag har köpt dem så...Lycka till!! hoppas ni vinner.Detta skulle jag vela kalla för god grannsämja....eller??Ikväll måste man ju bara se Stockholm Arlanda ...väntar på att få se det avsnittet då mitt brorsbarn gifter sig på just Arlanda...få se om det sänds i kväll? Därefter kommer Grannfejden.....

5 kommentarer:

  1. Oj vad härligt med så trevliga grannar! Otrevliga grannar är väl bland det värsta man kan ha...fast jag kan å andra sidan tycka att alla istället fjäskar för mig för att jag är ordförande...och så är man ju orolig för om dom inte törs klaga ifall man skulle göra nåt fel... Och du...den där serien...jag fattar ingenting! Blev det inte bra på film eller vad? Jag ska maila tjejen som är ansvarig för produktionen, för hon har ju iallafall lovat mig en kopia... Ha en fortsatt trevlig kväll! Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig granne.......man får det man förtjänar.....så ni har nog förtjänat så goda grannar.
    Puss & kram

    SvaraRadera
  3. Tack Kicki, det var snällt...vi har verkligen fina grannar ..är glad för det...som nyinflyttad kan det vara svårt att få kontakt ,men det har det inte varit här.

    SvaraRadera
  4. Det betyder så mycket med fina och trevliga grannar! Roligt.

    Kram Carro.

    SvaraRadera
  5. Vilken granne??!! Verkligen udda.... men bussigt var det ju :) Vann ni på lotten då..?? Själv är man så ego, så jag skulle då aaaaldrig ge en lott- och inte till någon granne i allafall, tänk skulle man... och efter ett tag se hur dom sätter igång o rustar upp, köper ny bil, åker på semester o helt enkelt slutar jobba, för att dom vann så fantastiskt mycket på lotten som JAG GAV bort.... - Att han "vågade"... Men det är väl med det här tänket som jag aldrig vinner något heller... kanske måste ändra tankesätt .... hm...
    Kram på dig gulle faster / Malin

    SvaraRadera