onsdag 6 maj 2009

Grå onsdag

God onsdag morgon! Telefonen ringer 7:10 ...jag svarar godmorgon...en damröst säger .det är från folktandvården du har en tid här i dag kl: 14.oo.....ja! säger jag..då säger damen ..tandhyg A..är hemma för vårdav barn..så du får en ny tid ..jaha, det går väl bra svarar jag. Då tittar damen i bokningsboken och ger mig en ny tid den 9 juni.... jaha säger jag så lång väntetid??
Då svarar damen: Det är väl inte så lång tid till 9 juni, bara en månad. Jag vaknade till och tänkte genast på hur kort sommaren i igentligen är......(Sommaren är kort det mesta regnar bort)...för när jag vaknade så hade det regnat ute och jag som lämnade ut alla dynorna i trädgårdsmöblerna ...Det regnar föresten fortfarande.. Kollade vädret på tv. i går kväll ,såg inte att de visade regn till oss. Det var några morgontankar ifrån mig....önskar er en bra dag alla bloggläsare.

2 kommentarer:

  1. Oh, var glad att du slapp gå till tandläkaren idag, eller...jag hade varit det, för jag har tandläkarfobi/skräck! Men visst går en månad fort, snart är det sommarlov! Härligt! :) Hoppas du fick en bra dag! Kramis!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, jag kämpar på! :) Vad kul med Molly som sällskap, alltid kul med djur. kram

    SvaraRadera