fredag 15 maj 2009

Jordgubbsplantering



I dag har jag jobbat ute nästan hela dagen...har omplanterat några tomatplanttor, det blir så många planttor när man sätter frön och alla småplanttorna måste omplanteras i större krukor som sedan får bo i växthuset ett tag tills de blir så pass kraftiga att jag kan plantera dem i bänkarna i växthuset . Jag har också gjort ett nytt jordgubbsland..nu känner jag mig ganska slut i ryggen. Det finns hur mycket som helst att jobba med ute just denna årstid...men det är roligt!! På förmiddagen gick jag en liten promenad i närområdet med kameran i hand...tog några vårbilder av naturen.Klockan rusar iväg fort igen, snart matdax..ska laga Moussaka, så jag får börja skala potatis snart...och förbereda fredagkvällens middag.I kväll ska jag slappa framför TV:n...."postkodmiljonären...och Talang 2009...Jag ska också ringa min vän Leena på Orust och gratta henne.

3 kommentarer:

  1. Vad gott med jordgubbar! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad du varit tapper i dag, nu kan du sitta o se hur det frodas i krukor o land.

    Ta hand om dig

    Kram malin

    SvaraRadera
  3. Gullmamma du är så himla duktig...
    Puss&Kram

    SvaraRadera