söndag 14 juni 2009

Besökte Mirja


I dag besökte vi Mirja på sjukhuset i Piteå.....hon har låtit operera sin dåliga knäled.......nu har hon en ny...tänk vad skickliga läkare vi har. Lilla gumman hade ont....men det blir bra...vänta bara... ha tålamod!!!!!!!!När vi kom hem ringde jag min 89 åriga mor , som också ligger på sjukhus just nu. Sedan ville jag veta hur far 90 år mådde nu när han får husera ensammen i hemmet , så jag slog en signal även till honom.... ... Idag har det regnat hela dagen, bra , jättebra skulle jag vela säga....jag riktigt ser hur naturen behövde denna väta ..Tack!!! Potatislandet och jordgubbslandet mår riktigt gott..plus alla blommor och buskar. Alla vi levande ...människor ,djur, och växter behöver vatten även från ovan.... Spelade bingo i kväll också det var final.. och mycket lottades ut ..men varken jag eller min man vann något tyvärr!!! eller som vanligt kanske man ska säga....men vi är glada och nöjda ....känner oss friska och pigga ...och det är den högsta vinsten man kan få här i livet.

3 kommentarer:

  1. Du har så rätt min kloka mamma
    varje dag är en gåva.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Och jag som just klagade över regnet på min blogg..... nu får jag ju ångest ha ha..... nä det är ju såklart att allt o alla behöver lite regn... det är bara så trist...
    Sedan håller jag med Kicki också :)

    SvaraRadera
  3. Hej faster! Ja det är ju klart...högsta vinsten är ju att få vara pigg & kry! Men en liten vinst skulle ju inte skada. Jag pratade också med farmor igår, det verkar som att hon mår ganska bra iallafall, och jag tror farfar klarar sig, han är ju så duktig på matlagning o sånt, fast det är klart, det är nog tomt för han där hemma. Och vet du, nog har du rätt angående regnet, vi ska nog inte vara så negativa...men kan ändå inte låta bli att sakna solen och värmen...fast jag ska nog tänka lite mer possitivt..man får ju saker gjorda inomhus om inte annat =) Hoppas ni får en jättebra dag, och sköt om er! Kramis!

    SvaraRadera