fredag 19 juni 2009

Tankar om midsommar i min ungdom...

Midsommar!!!!Gröna ängar med vackra blommor
klöver, smörblommor, prästkragar och violer
vackra sommaren är äntligen här
den årstid jag alltid har kär
Låt mig njuta av allt det granna
låt sommaren hos mig länge stanna
midsommar med sång och dragspelsmusik
dans runt majstången hör också till
sedan färsk potatis med nubbe och sill
vilken underbar tid
låt mig stanna här sommaren är mig kär
Midsommarnatten är lång och ljus
sju sorters blommor jag plockar och binder till en krans
på natten den ligger under min kudde
och hoppas jag drömmer om dig min snubbe
Allting är så lyriskt och glatt
du visar dig och kommer till mig
på en stor äng full med timotej
jag finner dig och du finner mig
Gröna ängar med vackra blommor
klöver, smörblommor,prästkragar och violer
vackra sommaren är äntligen här
den årstid jag alltid har kär.......

Denna dikt skrev jag den 23 juni -06... under min verksamma tid som lärare ännu på Furuparkskolan i Luleå....nu är jag pansionerad lärare... mår gott.. odlar grönsaker..potatis mm och har en fin trädgård att sköta om och har det bra.

1 kommentar: