torsdag 25 juni 2009

Bön

Kan ej sova.... så skriver några rader om, innan jag åkte från mitt föräldrahem i Tornedalen i dag. så städade jag bla. sovrummet och hittade denna Bön på mors säng:

Herre, öppna himlens fönster, låt din rättfärdighet falla som regn.
Hur kan vi sjunga nya sånger tyngda av ok och hårda bördor?
Människor har glömt älska varandra. Liv och kärlek köps för pengar
som vore det ingenting värt.
Miljoner hungrar, törstar, längtar efter rättfärdighet och sanning.
Varför ska någras lyx och lättja betalas av andras plågor av slit och strömmar av svett?
Låt våra drömmar om morgondagen spränga sig genom berg och murar,
klyva de mörka olycksmolnen och stormen som nu skakar världen.
O,Gud, vår Gud, du vår Gud öppna himlenens fönster käre fader, låt ej vår tro vara förgäves.

Jag tyckte denna bön var så fin ....så jag ville delge den till er alla mina bloggarvänner... och alla ni som läser min blogg...
God natt! Snart vankas en ny dag med nya utmaningar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar