onsdag 17 juni 2009

Tog fram min dikt pärm och hittade denna dikt som jag skrivit den 2 juni -06. Jag har kallat dikten för "Skuggan".Det är tankar som kommit på pränt.
Där bakom skuggan vilar något märkligt,
det är en hemlighet för mig
vem är du som är så svart?
Tiden går och jag fortsätter min vandring
sanden känns varm under mina bara fötter,
men havsvågorna svalkar. Jag hör många härliga skratt
och ser badande och surfande människor
ibland låter det bara som ett sorl
jag plockar några snäckor på stranden och fortsätter min vandring
plötsligt märker jag att jag nästan står på den svarta skuggan vem är bakom den märkliga skuggan?
Snart förstår jag att jag inte är i sverige
utan långt borta i ett varmt land
och att solen spelar mig ett spratt.
Med solen över hjässan är skuggan kort
jag står på min egen skugga
för mig är det märkligt
en hemlighet som blev verklighet
jag plockar några snäckor till och fortsätter min strandpromenad
allt känns härligt
nu tar jag mig ett svalkande medelhavsbad.

1 kommentar:

  1. Vilken fin dikt! Du är verkligen en poet! Tyvärr hinner vi inte komma upp till farfars födelsedag, men samma dag som han fyller år så åker vi uppöver. Det ska bli så mysigt att åka upp, frid för hjärtat och hjärnan! =) Kramis!

    SvaraRadera