lördag 20 juni 2009

Midsommarnatten


Midsommarnatten är ljus och fin sägs det...men när jag skulle försöka somna så började en hund skälla någonstans i närheten..den skälde och skälde ibland lät det som om den inte mådde bra. En sann djurvän som jag är , så klädde jag på mig och gick ut och kolla... var är hunden? ...hur mår den? ....vem äger den? ....var är ägaren? Jag närmade mig skogen som skallet kom ifrån då hör jag en röst som säger "det är min hund"....jag svarade " men varför i hela världen skäller din hund såååå mitt i natten?" Då svarade han "det ska du skita i "... men jag sa " det gör jag inte... hämta F-f.. HEM DIN HUND....denna tid ska både djur och människor sova. Mannen svarade " det är en jakthund han har fått tag på något villebrå och det ska du skita i" Jag sa NEJ och började backa.....jag stod och titta en stund ....ser att mannen går mot skogen ...ropar på sin hund....jag gick hemåt med långa kliv....och det blev tyst..ingen hund som skallade och jag kunde somna till slut....Nog är det märkligt att ingen annan granne reagerade ...jag var ensammen ute på hela kvarteret mitt i natten...såg inte ens att någon tittade ut genom fönstret....hur kan man sova till detta envisa skallande...jag förstår inte...var alla så bedövade av midsommardryckerna så de tappat hörseln???eller???

2 kommentarer:

  1. Men Barbro!! Du får inte gå ut på det där viset ensam igen! Det hade ju kunnat vara en dåre som stod där i snåret .... Tok maja och tuffmaja där ! :) Hoppas att du hade det bra i går. Jag körde nästan förbi ert hus i går :) och kickis också... blev sååå lusten att stanna - Men jobbade o skulle till en fest med brukaren.. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ha ha måste då hålla med Malin här, mamma!!! du har inget ute att göra själv så sent, tänk om det är nån riktig dåre nästa gång!!!
    Bara om Molly är med får du göra så..
    Älskar dig

    SvaraRadera